20 Kasım 2014 Perşembe

Değiştirilen Gündem



Gelişen teknoloji değişen gündem
Özellikle iktidarda olan siyasi partilerin kullandıkları 'gündem değiştirme' politikası ülkemizde sıklıkla başvurulan bir durumdur. Her dönemde olduğu gibi son hükümet döneminde de gündem değiştirme politikaları uygulanmaktadır.


Gündem değiştirme konusunda, iktidarın en önemli silahı olan kitle iletişim araçları kamuoyu yaratma konusunda önemli bir araç olarak kullanılır. Ana akım medyada iktidarın gündeme getirmek istediği konular gazetelerde ve televizyonlarda ilk önce yayınlanırken; gündeme getirilmek istenmeyen konulara kitle iletişim araçlarında yer verilmez yada çok küçük bir yer verilir. Ana akım medyada yayınlanan haberlerle insanlara ne düşünmesi gerektiği öğretilirken ne hakkında konuşacakları da belirlenir. 

İktidardaki AKP hükümetinin gündem değiştirmelerine örnek verecek olursak; gündemde daha önemli siyasi, ekonomik, toplumsal sorunlar varken özellikle dini kullanarak ortaya attığı 'kürtaj  ve sezeryene karşıyım' Uludere gündemini değiştirmeye; 'milli içkimiz ayrandır' diyerek, pkknın çekilme sürecinde yaşanan gelişmelerin takibini engellemeye çalışması aşikardır.

Yandaş medyanın, iktidarın değiştirdiği gündeme ayak uydurmasına karşı; günümüzde değişen ve gelişen teknolojiyle sosyal medyanın, geleneksel medyaya karşı kurmuş olduğu üstünlük, ana akım medyanın tek tip haber anlayışını yıkmasıyla iktidarın gündem değiştirme olgusu, başarısını yitirmeye başladı. İnternet teknolojisinin gelişmesiyle gündemi artık sosyal medya kullanıcılarının belirlediği görülmektedir. Tüm dünyayı etkisi altına alan ve çok sayıda kullanıcısı bulunan facebook, twitter, youtube  gibi sosyal medya siteleri günümüzde ana akım medyadan daha etkili bir unsur haline geldi.

Aynı zamanda sosyal medya sitelerinin kullanımındaki artışla gazetecilik pratiği de önemli ölçüde değişmiş ve gelişmiştir. Sosyal medyanın hızı, bilgiye anında ulaşma avantajı, haberleri çeşitlendirme ve geliştirme için sunduğu bilgi avantajı gazeteci için önemli bir öğedir; ancak gazeteci, sosyal medyadaki bilgileri iyice araştırarak doğru şekilde kullanırsa sosyal medyadan avantaj sağlayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder